Tässä kaikille HAUSKA porrastreeni ja ihan ilmaiseksi !

Tää treeni muoto sopii kaikille ja kaikentasoisille kuntoilijoille. Portaissa treenatessa on se hyvä puoli että se on kroppa ystävällistä. Esim. Jos on selkä kipua tai polviin sattuu tärähdykset niin niitä tässä ei tule juuri lainkaan. Minäkin tein kaikki hyppy treenit portaissa ammatti urani aikana koska mulla on 2 välilevyn pullistumaa ja ristiside vamma polvessa.
Tämä treeni on rauhallinen missä syke ei nouse korkealle vaan juuri sille rajoille missä rasvanpoltto on parhaimmillaan. (120-140) Mä teen tän yleensä aamulla ennen aamupalaa tai sitten ennen illallista. Tämä treeni kestää vain 20-30min.
Mun treeni paikkana toimi Herttoniemen portaat joka muuten sijaitsee vanhan hyppyrimäen paikalla jossa kisailtiin vuodesta 1936 ihan 1960 luvulle jolloin Veikko Kankkonen leiskautti kyseisen mäen mäkiennätyksen 55m Helsinki mäkihyppy historia <- vähän nippeli tietoa jos kiinnostaa!!

Porrastreeni

Herttoniemen portaat

TREENI :

180 porrasta

1 päkiä kavelyä joka portaalle astuen, ylhäällä 30sec. Palautus ja kävely alas X 2
( tämä tehdään 2 kertaa ylös alas. Ottaa eniten pohkeisiin )

2 luistelukyykky tyylillä joka toiselle portaalle astuen koko jalkapohjalla X 2
( 2 kertaa ylös alas. Ottaa taka-, sisäreisi ja pakara )

3 suora askel joka kolmannelle portaalle X 2
( 2 kertaa ylös alas. Tämä kuormittaa paljon takareittä ja peppua )

Sarjojen välissä portaitten alapäässä voi pitää pienen huilin jos siltä tuntuu mutta tavoite olis että pystyisi jossain vaiheessa tekemään koko treenin ilman pitempiä taukoja.

Yhteensä 660 askelta 

Tämä treeni tällaisenaan on ihan riittävä mutta suosittelen tähän päälle pientä kävelyä 10-30min. Varsinkin aloittelijoilla voi tulla jalat ja peppu kipeeksi niin kävely helpottaa seuraavaa päivää!

P.S. Valmistun kuntovalmentajaksi tämän vuoden lopulla Tampereen Fitfarmin PT koulutuksessa. FITFARM

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ?

Hannes

 

Kommentoi